Мистецький проект Collegium Musicum: ідея, час якої настав

Сьогодні ми знайомимо Вас з проектом Collegium Musicum, а вже цього четверга – 29 травня о 19:00 львів’яни зможуть зустрітись з виконавцями проекту на творчому вечері “Твори. Дій. Змінюй”, що відбудеться в арт-кав’ярні «Квартира 35»: https://diyaua.wordpress.com/2014/05/23/musical_evening_collegium_musicum/

Про ідею проекту, його зародження, результати та мотивацію розповідають творці, виконавці та натхненники:

1Тарас Демко – співорганізатор проекту, перекладач, літературознавець

Проєкт “Collegium Musicum” заснований наприкінці 2012 року молодими музикантами та літераторами Львова та Києва. Основною ідеєю є подолання прірви між виконавцем і слухачем в українському суспільстві та донесення якісного мистецького продукту, що є надзвичайно важливим у наших реаліях.

Важко точно сказати, як саме зародилась ідея. Напевно, вона виявилася і знайшла своє втілення, бо настав її час. Проте, точно можна сказати, що ідею цю викшталтував Іван Остапович, дириґент і композитор.

Важливим є те, що кожен із тих, хто брав участь у хоча б одному заході на нашій платформі, хоч вже і є “формально” її повноправним учасником, як така, ідея проекту не мала б тої вартости, якби не взаємодія, творчі і дружні взаємини між людьми, що її творять.

Існує думка, що із появою кожного нового твору, нового прочитання чи виконання система культурних кодів змінює певним чином свою конфіґурацію, тобто ми вже по-іншому сприймаємо твір, ніж сприймали його до нас, чи будуть сприймати після. Collegium Musicum є простором, де я маю можливість реалізовувати свої переклади поезій, влаштовуючи концерти-читання. Для перекладача – це можливість почути, як твір звучить у прочитанні, витворивши щось нове, вперше це почути, а разом із тим, знайти критику, яка стимулює творчі пошуки.

Організаційна робота –  захоплива. Довелось опановувати “мистецтво” менеджменту, роботи у соціяльних мережах, монтаж видива, дизайн афіш і вникати у внутрішню роботу медії.

Іван Остапович – автор ідеї проєкту, дириґент

Collegium Musicum відкритий для всіх музикантів, літераторів, мистців академічного спрямування. Головне – це те, щоб наші погляди на мистецьке життя збігалися і розуміння того, що у мистецтво потрібно вкладати всього себе, працювати чесно і якісно, навіть, якщо середовище, яке тебе оточує, ще не готове до цього. Нести ідеал власним прикладом.

Першим пробним заходом була концертна реалізація опери Якопо Пері «Еврідіка» у Львівському палаці Потоцьких» (варто зауважити, вперше в Україні). Згодом відбулась доволі значна кількість концертів у Львові, Івано-Франківську, Чернівцях, Черкасах, Тернополі та інших містах. Концерти мали різні тематичні програми. Інколи ми експериментували, щось вдавалось краще, на чомусь ми вчились, але постійна думка про переосмислення пройденого та вдосконалення ніколи не дозволяла зупинятись. Учасники були і є із різних мистецьких кіл – це інструменталісти, вокалісти, актори. Були задіяні навіть оркестри, зокрема симфонічний оркестр Івано-Франківської філармонії, камерний оркестр Тернопільської філармонії, з якими ми співпрацювали у їхніх містах та приїжджали з ними до Львова. Зазвичай концерти в нас поділяються на два формати — «великі, та малі» (ми їх так жартома називаємо між собою). Концерти, які складаються тільки з музики, та концерти на яких ми поєднуємо музику із читанням поезії, здебільшого чужомовної, український переклад якої робиться часом навіть спеціально для концерту.

Варто сказати, що всі установи, до яких ми звертались задля проведення концертів, завжди радо відгукувались на наші пропозиції. І це тішить, адже ми працюємо на некомерційній основі.

Щоб робити справу добре – потрібно вірити в те, що ти робиш, незважаючи ні на що.

Настя Бойко, піаністка, педагог

“Занурення” у твори мистецтва, коли ти їх вивчаєш, пізнаєш, на певному етапі дозволяє відчувати та переживати процес створення музики, переплетення думок та подій, які втілено у ній. Іноді через таке “спілкування” змінюється настрій, ставлення до людей навколо, до подій у власному житті. Іноді музика стає “прихистком” від самотності, зневіри, від суму.

Сподіваюсь, що виконуючи музику, в якій втілено пошуки та ціле серце композитора (а разом з ним – його сучасників і не тільки) в концертних залах, мені вдається поділитись із людьми своїм, внутрішнім, і відгук дуже цінний.

Участь у житті Collegium Musicum є важливою для мене як для музиканта та людини, і спонукає до розвитку. Кожен наповнює свій внутрішній світ, і важливо наповнювати його життєствердним та щирим. Такі концерти, спілкування із людьми за  посередництвом музики є радістю!

2Орест Смовж, скрипаль

Життєнеобхідною для музики є підтримка ентузіазму.

Ентузіазму, що виникає у невеликої коґорти молодих людей, для яких сплановувати і реалізовувати проекти є “way of life”. Це та рушійна сила, без якої неможливий розвиток жодного здорового культурного середовища.

Львів – це місто у якому я виріс, насамперед як музикант. Тут завжди було своє насичене музичне життя, з різноманітними музикантами, виконавцями, слухачами і т. д. Якщо бути чесним, то з моєї суб’єктивно-об’єктивної точки зору це життя не було повноцінним, тому що якщо молодих ентузіастів не бракувало, то бракувало стабільності цього ентузіазму. Вперше мабуть з’явилась організація (саме молодіжна), яка постійно і вже не перший рік збирає цих ентузіастів і скеровує їхню творчу енергію у русло різноманітних мистецьких акцій. І як показує час – організація ця успішно розвивається, оскільки до Львова приїжджають все більше митців з інших міст України й не тільки.

Особисто моє ставлення до Collegium Musicum: коли вони почали створювати свої проекти, я подумав – нарешті з’явилась можливість часто виступати у Львові.

3Юрко Булка, музикознавець:

Я дуже радію від того, що можу на власні очі бачити таке явище, як Collegium musicum. Радію, бо я переконаний, що мистецтво й культура загалом не має бути таким самим товаром, як матеріяльні речі. З настанням нашої пост-індрустріяльної й інформаційної епохи люди починають це розуміти — хтось створює вільний софт, хтось пише статті до Вікіпедії, хтось створює електронну музику й роздає її безкоштовно в Інтернеті, а хтось — організовує концерти класичної музики задля власне музики, а не банального заробітку.

Підхід до того, що ми робимо, не як до роботи, яку потрібно виконати «бо така робота», а як до створення чогось, що притягує того, хто творить, і того, хто хоче це почути. Врешті, це також рух до Европи, бо культура — це насправді не просто щось «extra», без чогo більшість людей може прожити, а абсолютно природна потреба кожної людини.

Більше інформації про Collegium Musicum Ви можете дізнатись, приєднавшись до фейсбук-групи: https://www.facebook.com/groups/collegiummusicum/

Також чекаємо Вас у четвер: https://www.facebook.com/events/465262013604092/

Advertisements

One thought on “Мистецький проект Collegium Musicum: ідея, час якої настав

  1. Пінгбек: Інтелектуально-творчі зустрічі “Твори. Дій. Змінюй” | Diya-ua.com

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s